ГОСУДАРСТВЕННЫЕ ЗАКУПКИ УКРАИНЫ
Качественная и оперативная
информация о торгах

Информация
ГЛАВНАЯ
О ПРОЕКТЕ
РЕСУРСЫ
ВЫПУСК ОТ 12.04.2010

 
ПОДПИШИТЕСЬ НА НАШУ РАССЫЛКУ И ПЕРВЫМИ УЗНАЙТЕ О СВЕЖЕМ ВЫПУСКЕ ТЕНДЕРОВ

E-mail:
Имя:

E-mail:

Тестовая информация
НОВОСТИ
ТРАНСПОРТ, ЗАПЧАСТИ
КАНЦЕЛЯРИЯ
БЫТОВОЕ ОБСЛУЖИВАНИЕ
КОМПЬЮТЕРНАЯ ТЕХНИКА
КОНСАЛТИНГОВЫЕ УСЛУГИ
МЕБЕЛЬ
МЕДИКАМЕНТЫ
МЕТАЛЛОПРОКАТ
НАУЧНЫЕ РАЗРАБОТКИ
НЕДВИЖИМОСТЬ
ЛЕГКАЯ ПРОМЫШЛЕННОСТЬ
НЕФТЕПРОДУКТЫ
ПИЩЕВАЯ ПРОМЫШЛЕННОСТЬ
ПОЛИГРАФИЯ
СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО
СТРОИТЕЛЬСТВО
ТЕХНОЛОГИЧЕСКОЕ ОБОРУД.
РАЗНОЕ, ПРОЧЕЕ
 
Расширенный поиск
Календарь
«    Февраль 2008    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 
Архив новостей
Июль 2008 (4)
Июнь 2008 (4)
Апрель 2008 (322)
Март 2008 (509)
Февраль 2008 (575)
Январь 2008 (280)
Декабрь 2007 (399)
Ноябрь 2007 (513)
Октябрь 2007 (1055)
Июнь 2007 (42)
Март 2007 (100)
Февраль 2007 (130)
Январь 2007 (467)
Декабрь 2006 (213)
Информация

статьи

статьи


НОВОСТИ : Міжнародна громадськість застерігає від поспішного прийняття закону про державні закупівлі.
 
Міжнародна громадськість застерігає від поспішного прийняття закону про державні закупівлі

4 лютого 2008 р. ГО «Антикорупційний комітет» (Національна контактна група Transparency International в Україні) направила офіційного листа на ім’я Президента України В.Ющенка та Голови Верховної Ради України А. Яценюка щодо необхідності термінового відкликання та уважного доопрацювання законопроекту №1011-15 від 10.01.2008 р. „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” (щодо приведення системи державних закупівель України у відповідність до міжнародних стандартів), який був внесений Президентом України В. Ющенком та планується невдовзі бути винесеним на розгляд Верховної Ради України. Як зазначається в листі, ситуація, що склалася довкола процесу реформування системи державних закупівель, викликає серйозне занепокоєння в середовищі громадських організацій, експертної спільноти та представників міжнародних організацій.

На жаль, констатують експерти, суть пропонованих змін до Закону не відповідає своїй назві і, навпаки, віддаляє систему українських державних закупівель від західних стандартів та прийнятої загальносвітової практики. Згаданий законопроект консервує викривлену та наскрізь корумповану схему, де чільне місце займає псевдогромадська організація «Тендерна палата України», яка має незрозумілу структуру, членство та механізм прийняття рішень. Ротація представників політичних партій у керівництві Тендерної палати означає не демократичність керування цією структурою, а залученість більшою чи меншою мірою представників основних політичних сил до непрозорих псевдозаконних дій.

ТПУ замикає на собі всю інформацію стосовно державних закупівель та позбавляє доступу до цієї інформації інші громадські організації, журналістів, вважає за можливе некоректно відгукуватися про об’єктивні аналітичні звіти, підготовка яких здійснюються за сприяння Європейського союзу, де критикується ця громадська організація. Склад ТПУ не оприлюднюється, так само як склад Наглядової Ради та можливість членства у Тендерній палаті. Існуюча система також іде врозріз із прагненням України вступити до Світової Організації Торгівлі, адже членство в цій організації тягтиме за собою потребу приводити українську систему здійснення закупівель у реальну відповідність до світових стандартів.

Тому, на глибоке переконання експертів, законопроект 1011-15 не може бути взятий за основу при першому читанні, оскільки запропоновані ним зміни не сприяють суттєвому вдосконаленню існуючої системи, де функції державних органів у закупівлях мінімізовані і заплутані, та не позбавляють Тендерну палату України від невластивих для громадських організацій надмірних повноважень.
Натомість представники Transparency International в Україні висловлюють ряд пропозицій, які, на їхню думку, слід врахувати при реформуванні системи державних закупівель в Україні. Насамперед, ескперти звертаються до Голови Верховної Ради України з проханням відтермінувати розгляд законопроекту №1011-15 на сесії Верховної Ради України, а Президента України В. Ющенка, в свою чергу, закликають відкликати законопроект №1011-15, як регресивний та такий, що сприятиме подальшому процвітанню корупції в системі державних закупівель. Адже за умови схвалення він стає інструментом для закріплення незрозумілої схеми відтоку грошей з державного бюджету. Особи, пов’язані з ТПУ, ведуть агресивну кампанію задля зміцнення із незначними видозмінами існуючої вигідної для них ситуації за ширмою президентського законопроекту.

Також експерти закликають:
- Ініціювати проведення правоохоронними органами розслідування корупційних схем та покарання осіб, залучених до створення мережі псевдо-консультативних організацій навколо Тендерної Палати України, а після скасування депутатської недоторканності – забезпечити притягнення до відповідальності і тих з них, хто володіє нині депутатським мандатом;
- Обмежити участь у розгляді законопроекту членів Комітету з питань економічної політики, на яких неодноразово вказували як на креаторів та бенефіціаріїв існуючої корупційної схеми державних закупівель авторитетні журналістські розслідування та звіти міжнародних організацій. Зокрема, представники ГО „Антикорупційний комітет” вбачають прямий конфлікт інтересів та висловлюють обурення стосовно того, що доповідачем у ВРУ по законопроекту №1011-15 призначено А.Яценка;
- Терміново виключити Тендерну палату України з переліку вищих органів державної влади в Україні на веб-сторінці Верховної Ради України (http://portal.rada.gov.ua). У законі декларується, що ТПУ є громадською організацією, і те, що фактично вона стає центром обертання колосальних коштів та змагання за величезні потоки коштів платників податків, ще не дає права зараховувати ТПУ до владних структур;
- Створити незалежну комісію для розгляду усіх альтернативних законопроектів щодо реформування системи державних закупівель, поданих до Верховної Ради.
- Розробити новий законопроект, де б передбачалося скасування участі Тендерної Палати України у системі здійснення державних закупівель, і надання їй рівних прав з іншими громадськими організаціями щодо доступу до інформації про закупівлі;
- Залучити до розробки нового законопроекту іноземних експертів, які запрошуються до України міжнародними організаціями та фондами технічної допомоги, але не мають доступу до центрів прийняття рішень, що приймаються у сфері державних закупівель.
- Забезпечити відповідальність державного органу (Міністерства економіки України, Антимонопольного комітету чи спеціально створеного органу) за проведення державних закупівель.

За додатковою інформацією звертатися:
Анна Шалімова, в.о. Координатора ГО „Антикорупційний комітет”, Національна контактна група Transparency International в Україні (тел.: +38 067 4465366, e-mail: shalimova_anna@ukr.net)
 
 
 
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
 
 
  • Комітет ВР з питань забезпечення правоохоронної діяльності
  • Офіційне повідомлення Тендерної палати України
  • Президент подписал Закон "О внесении изменений в закон Украины о закупке т ...
  • Спікер обіцяє не допустити до ІІ читання законопроект про держзакупівлі, як ...
  • Анатолій Кінах: вітчизняні ділові кола, зокрема, УСПП підтримують підписанн ...
  •  
     
     (голосов: 0)
     Распечатать
     
     

    ..:: РЕКЛАМА НА САЙТЕ ::..



    ..:: РЕКЛАМА НА САЙТЕ ::..



    ..:: РЕКЛАМНЫЙ БЛОК ::..